오브젝트 갈라짐 연출을 위해서 Shader를 좀더 퀄리티 업을 하는 작업을 진행중...
이전에 라이트하게 만드는것이 목적이다보니, Normal Map자체가 들어가질 않아서 이번에 추가하도록 구성하였습니다.


라이트프로브로 베이크된 경우 Screen Space Global Illumiantion이 켜있으면 구워진 라이트가 제대로 나오질 않네요.

SSGI가 켜지지 않은 하위 퀄리티에서는 정상적으로 빛이 나오지만, SSGI가 켜있는 최상위 퀄리티 옵션에서는 구워진 라이트가 제대로 안나옴...  라이트가 baked로 되면 정상작동하지 않고 mixed로 변경하니 제대로 나옵니다.

이유는 아래에 있군요.

 

The Screen Space Global Illumination (SSGI) override is a High Definition Render Pipeline (HDRP) feature that uses the depth and color buffer of the screen to calculate diffuse light bounces.

HDRP implements ray-traced global illumination (RTGI) on top of this override. This means that the properties visible in the Inspector change depending on whether you enable ray tracing.

SSGI and RTGI replace all lightmap and Light Probe data. If you enable this override on a Volume that affects the Camera, Light Probes and the ambient probe stop contributing to lighting for GameObjects.

 

https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.render-pipelines.high-definition@14.0/manual/Override-Screen-Space-GI.html


2D를 Normal Map로 바꾸는 간단한 웹사이트를 발견..오늘 요긴하게 써먹었네요.

https://www.smart-page.net/smartnormal/

 

SmartNormap 2.0

 

www.smart-page.net


그리고 이건 업무는 아니고.. 와이프가 필요하다고 해서 찾은 스크립트

맥스에서 물체를 랜덤 포지션화시키는 스크립트

https://www.youtube.com/watch?v=ZKcBHwLvAu0&ab_channel=ThePolymonger 

 

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